Informații legale
Credem în transparență și accesibilitate. Aici veți găsi toate informațiile legale referitoare la produsele noastre de asigurare.
Asigurați cu risc ridicat
Ați obținut cel puțin 3 oferte RCA pentru o perioadă de 12 luni cu prețuri foarte mari? Este posibil să fiți încadrat în categoria asiguraților cu risc ridicat. Află cum poți obține un preț mai bun, în anumite condiții.
Ce puteți face?
Dacă sunteți un asigurat cu risc ridicat, aveți dreptul de a solicita un preț mai bun de la BAAR.
- Aflați prețul de referință publicat de ASF.
- Completați formularul oficial: descărcați formularul aici.
- Pregătiți documentele necesare.
- Trimiteți totul prin e-mail la riscridicat@baar.ro.
Ce se întâmplă după depunerea cererii?
- BAAR analizează dosarul dumneavoastră.
- BAAR calculează prima de asigurat cu risc ridicat.
- BAAR vă atribuie un asigurător care este obligat să emită polița la un preț corect.
- Aveți la dispoziție 10 zile lucrătoare pentru a contacta asigurătorul desemnat în vederea încheierii contractului RCA.
- Procesul durează până la 20 de zile, dacă dosarul dumneavoastră conține toate documentele corecte și necesare.
Ce este BAAR?
BAAR este Biroul Asigurătorilor Auto din România. BAAR nu vinde polițe de asigurare, nu este un asigurător, dar vă poate ajuta să obțineți un preț corect pentru contractul RCA, în anumite condiții.
BAAR verifică dacă vă încadrați în categoria asiguraților cu risc ridicat, calculează prima corectă și desemnează un asigurător RCA care este obligat prin lege să vă emită polița RCA, în anumite condiții.
Cerere bazată pe alocarea BAAR
Puteți solicita încheierea cu noi a contractului RCA, conform și cu respectarea alocării BAAR (asigurat de mare risc) la riscridicat@anytime.ro.
Ce puteți face?
Dacă sunteți un asigurat cu risc ridicat, aveți dreptul de a solicita un preț mai bun de la BAAR.
- Aflați prețul de referință publicat de ASF.
- Completați formularul oficial: descărcați formularul aici.
- Pregătiți documentele necesare.
- Trimiteți totul prin e-mail la riscridicat@baar.ro.
Ce se întâmplă după depunerea cererii?
- BAAR analizează dosarul dumneavoastră.
- BAAR calculează prima de asigurat cu risc ridicat.
- BAAR vă atribuie un asigurător care este obligat să emită polița la un preț corect.
- Aveți la dispoziție 10 zile lucrătoare pentru a contacta asigurătorul desemnat în vederea încheierii contractului RCA.
- Procesul durează până la 20 de zile, dacă dosarul dumneavoastră conține toate documentele corecte și necesare.
Ce este BAAR?
BAAR este Biroul Asigurătorilor Auto din România. BAAR nu vinde polițe de asigurare, nu este un asigurător, dar vă poate ajuta să obțineți un preț corect pentru contractul RCA, în anumite condiții.
BAAR verifică dacă vă încadrați în categoria asiguraților cu risc ridicat, calculează prima corectă și desemnează un asigurător RCA care este obligat prin lege să vă emită polița RCA, în anumite condiții.
Cerere bazată pe alocarea BAAR
Puteți solicita încheierea cu noi a contractului RCA, conform și cu respectarea alocării BAAR (asigurat de mare risc) la riscridicat@anytime.ro.
Protecția datelor și a vieții private
Informații despre modul în care vă protejăm datele, ce colectăm și care sunt drepturile dumneavoastră.
Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal
Condiții de utilizare a site-ului
Politica privind Cookies
Politica de denunțare a neregulilor
Cine suntem
Condiții contractuale
Tot ce trebuie să știți despre termenii și condițiile contractului dumneavoastră de asigurare.
Tariful de referință
Tariful de referință reprezintă o primă de asigurare cu caracter orientativ, determinată pe baza datelor statistice de la nivelul pieței de asigurări RCA și calculată conform unei formule specifice prevăzute de Legea nr. 132/2017. Tariful de referință este calculat la fiecare șase luni de către o companie cu expertiză recunoscută în domeniu, contractată de ASF, potrivit formulei prevăzute la articolul 2 alineatul 24 din Legea nr. 132/2017 și este publicat de ASF.
Deși asigurătorii sunt liberi să își stabilească propriile prime, tariful de referință oferă un reper transparent atât pentru societățile de asigurare, cât și pentru consumatori.
Acest tarif ia în considerare factori precum:
- vârsta și experiența șoferului,
- categoria și capacitatea cilindrică a vehiculului,
- istoricul de daunalitate (clasa bonus-malus),
- zona geografică.
Chiar dacă nu reprezintă o primă fixă sau maximă, tariful de referință te ajută să înțelegi dacă prima care vi se oferă este aliniată cu standardele pieței.
Pentru a consulta tariful de referință actual publicat de ASF, poți accesa secțiunea Tarif de referință disponibilă pe site-ul ASF.
Tariful de referință se calculează conform următoarei formule:
T.ref = PR x (1+IBNR) x (1+f)t x (1 + i)t/(1-Ch-P) x (1-BM), unde:
PR = prima de risc = dauna medie (Dm) x frecvența medie (Fm), rezultate pe baza datelor statistice;
IBNR = factorul de încărcare aferent rezervei de daune întâmplate, dar neavizate sau insuficient avizate;
f = rata anuală de modificare a frecvenţei daunei, pe baza datelor statistice;
i = rata anuală de modificare a inflaţiei (severităţii) daunelor, pe baza datelor statistice;
t = diferenţa în ani dintre data medie de apariţie a daunelor din perioada de aplicare a tarifului de referinţă şi data medie de apariţie a daunelor din perioada de analiză;
Ch = cheltuielile asigurătorului determinate la valoare medie exprimat ca procent din prima brută;
P = marja de profit exprimată ca procent din prima brută;
BM = încărcare datorită aplicării sistemului bonus-malus;
Dm şi Fm sunt factori raportaţi la ultimii 5 ani;
Verificarea valabilității contractului RCA în baza de date AIDA
Cum verificați dacă contractul dumneavoastră RCA este activ și înregistrat în baza de date a asigurărilor disponibilă în România?
După ce ați achiziționat asigurarea RCA, este important să vă asigurați că contractul dumneavoastră este înregistrat corect în baza de date AIDA (Administrare Istoric Date Asigurări Auto) - sistemul oficial gestionat de BAAR (Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România).
Dacă contractul dumneavoastră emis de noi nu apare ca fiind înregistrată în AIDA, vă rugăm să contactați echipa noastră suport la +40 374 50 2222 pentru a investiga și corecta orice probleme de înregistrare.
Baza de date AIDA este utilizată de:
- Poliție și alte autorități pentru a verifica statutul dumneavoastră de asigurat;
- Ateliere de reparații și gestionari de daune;
- Dumneavoastră, în calitate de asigurat, să confirmați că vehiculul dumneavoastră este acoperit de asigurarea RCA.
Produse și servicii
RCA
Tarif de referință
Tariful de referință reprezintă o primă de asigurare cu caracter orientativ, determinată pe baza datelor statistice de la nivelul pieței de asigurări RCA și calculată conform unei formule specifice prevăzute de Legea nr. 132/2017. Tariful de referință este calculat la fiecare șase luni de către o companie cu expertiză recunoscută în domeniu, contractată de ASF, potrivit formulei prevăzute la articolul 2 alineatul 24 din Legea nr. 132/2017 și este publicat de ASF.
Deși asigurătorii sunt liberi să își stabilească propriile prime, tariful de referință oferă un reper transparent atât pentru societățile de asigurare, cât și pentru consumatori.
Acest tarif ia în considerare factori precum:
- vârsta și experiența șoferului,
- categoria și capacitatea cilindrică a vehiculului,
- istoricul de daunalitate (clasa bonus-malus),
- zona geografică.
Chiar dacă nu reprezintă o primă fixă sau maximă, tariful de referință te ajută să înțelegi dacă prima care vi se oferă este aliniată cu standardele pieței.
Pentru a consulta tariful de referință actual publicat de ASF, poți accesa secțiunea Tarif de referință disponibilă pe site-ul ASF.
Tariful de referință se calculează conform următoarei formule:
T.ref = PR x (1+IBNR) x (1+f)t x (1 + i)t/(1-Ch-P) x (1-BM), unde:
PR = prima de risc = dauna medie (Dm) x frecvența medie (Fm), rezultate pe baza datelor statistice;
IBNR = factorul de încărcare aferent rezervei de daune întâmplate, dar neavizate sau insuficient avizate;
f = rata anuală de modificare a frecvenţei daunei, pe baza datelor statistice;
i = rata anuală de modificare a inflaţiei (severităţii) daunelor, pe baza datelor statistice;
t = diferenţa în ani dintre data medie de apariţie a daunelor din perioada de aplicare a tarifului de referinţă şi data medie de apariţie a daunelor din perioada de analiză;
Ch = cheltuielile asigurătorului determinate la valoare medie exprimat ca procent din prima brută;
P = marja de profit exprimată ca procent din prima brută;
BM = încărcare datorită aplicării sistemului bonus-malus;
Dm şi Fm sunt factori raportaţi la ultimii 5 ani;
Verificarea validității politicii în AIDA
Cum verificați dacă contractul dumneavoastră RCA este activ și înregistrat în baza de date a asigurărilor disponibilă în România?
După ce ați achiziționat asigurarea RCA, este important să vă asigurați că contractul dumneavoastră este înregistrat corect în baza de date AIDA (Administrare Istoric Date Asigurări Auto) - sistemul oficial gestionat de BAAR (Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România).
Dacă contractul dumneavoastră emis de noi nu apare ca fiind înregistrată în AIDA, vă rugăm să contactați echipa noastră suport la +40 374 50 2222 pentru a investiga și corecta orice probleme de înregistrare.
Baza de date AIDA este utilizată de:
- Poliție și alte autorități pentru a verifica statutul dumneavoastră de asigurat;
- Ateliere de reparații și gestionari de daune;
- Dumneavoastră, în calitate de asigurat, să confirmați că vehiculul dumneavoastră este acoperit de asigurarea RCA.
Petiții și soluționarea alternativă a litigiilor (ADR)
Aveți o întrebare sau o petiție? Iată cum ne puteți contacta.
Orice persoană fizică sau juridică care este asigurat, un deținător de poliță, un beneficiar, o parte vătămată sau reprezentanții acestora care au orice nemulțumire în legătură cu produsele de asigurare sau cu serviciile furnizate sau care doresc să depună o petiție au posibilitatea de a se adresa asigurătorului prin e-mail la adresa: petitii@anytime.ro; sau printr-o scrisoare trimisă prin poștă sau direct la adresa sediului social: Bd. Iancu de Hunedoara nr. 54B, aripa față, etaj 4, București, sector 1, 011745.
Pentru comunicarea informațiilor, reprezentanții petenților vor depune o copie a actului de identitate, în cazul persoanelor fizice, și a actului de reprezentare acordat, în original, certificat sau legalizat, ori copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel încât să poată fi verificate identitatea părților și calitatea persoanelor care semnează actul juridic.
Puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind petițiile aici.
Răspunsul la petiție se furnizează în scris sau electronic, fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 30 de zile de la înregistrarea petiției, indiferent dacă rezultatul este favorabil sau nefavorabil.
Soluționarea alternativă a litigiilor (ADR)
Dacă nu ați primit un răspuns la petiție sau nu l-ați primit la timp sau nu sunteți mulțumit de răspunsul oferit, puteți contacta Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru soluționarea plângerii.
Datele de contact ale Autorității de Supraveghere Financiară din România sunt următoarele:
Autoritatea de Supraveghere Financiară
- Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, Cod poștal 050092, București, România
- Telefon: 0800 825 627
- Email: office@asfromania.ro
- Website: www.asfromania.ro
Portal online pentru reclamații aici.
Reclamațiile pot fi soluționate prin SAL-FIN, mecanismul alternativ de soluționare a litigiilor oferit de ASF.
Clienții care sunt persoane fizice se pot adresa Entității de soluționare alternativă a litigiilor pentru servicii financiare nebancare (SAL-FIN), o entitate de soluționare alternativă a litigiilor pentru servicii financiare nebancare care funcționează în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară.
SAL-FIN se ocupă de soluționarea litigiilor care pot apărea între consumatori și entitățile care activează pe piața asigurărilor, pe piața de capital sau pe piața pensiilor private, în conformitate cu prevederile Regulamentului ASF nr. 4/2016 privind organizarea și funcționarea Entității de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar nebancar (SAL-FIN) și ale Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.
Pentru a accesa procedurile de soluționare alternativă a litigiilor, consumatorul trebuie să se adreseze SAL-FIN.
Solicitările către SAL-FIN pot fi trimise:
-> prin poștă sau la sediul instituției: Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, București, cod poștal 050092;
-> prin poșta electronică la adresa: office@salfin.ro.
SAL-FIN poate fi contactă la nr.: 0727 871 252.
Această procedură este gratuită, cu excepția cheltuielilor legate de cererile părților, cum ar fi expertize, traduceri sau alte probe suplimentare, caz în care costurile vor fi suportate de partea care le solicită.
Detalii privind condițiile de acces la cele două proceduri din cadrul SAL-FIN sunt disponibile la www.salfin.ro sau www.asfromania.ro.
Clientii care sunt persoane juridice pot recurge la arbitraj sau mediere. Solutionarea pe cale amiabilä sau metodele alternative de solutionare a litigiilor nu limiteazä dreptul dumneavoasträ de a vä adresa instantelor de judecatä competente.
Petiții
Orice persoană fizică sau juridică care este asigurat, un deținător de poliță, un beneficiar, o parte vătămată sau reprezentanții acestora care au orice nemulțumire în legătură cu produsele de asigurare sau cu serviciile furnizate sau care doresc să depună o petiție au posibilitatea de a se adresa asigurătorului prin e-mail la adresa: petitii@anytime.ro; sau printr-o scrisoare trimisă prin poștă sau direct la adresa sediului social: Bd. Iancu de Hunedoara nr. 54B, aripa față, etaj 4, București, sector 1, 011745.
Pentru comunicarea informațiilor, reprezentanții petenților vor depune o copie a actului de identitate, în cazul persoanelor fizice, și a actului de reprezentare acordat, în original, certificat sau legalizat, ori copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel încât să poată fi verificate identitatea părților și calitatea persoanelor care semnează actul juridic.
Puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind petițiile aici.
Răspunsul la petiție se furnizează în scris sau electronic, fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 30 de zile de la înregistrarea petiției, indiferent dacă rezultatul este favorabil sau nefavorabil.
Soluționarea alternativă a litigiilor (ADR)
Dacă nu ați primit un răspuns la petiție sau nu l-ați primit la timp sau nu sunteți mulțumit de răspunsul oferit, puteți contacta Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru soluționarea plângerii.
Datele de contact ale Autorității de Supraveghere Financiară din România sunt următoarele:
Autoritatea de Supraveghere Financiară Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, Cod poștal 050092, București, România Telefon: 0800 825 627 Email: office@asfromania.ro Website: www.asfromania.ro Portal online pentru reclamații aici.
Reclamațiile pot fi soluționate prin SAL-FIN, mecanismul alternativ de soluționare a litigiilor oferit de ASF.
Clienții care sunt persoane fizice se pot adresa Entității de soluționare alternativă a litigiilor pentru servicii financiare nebancare (SAL-FIN), o entitate de soluționare alternativă a litigiilor pentru servicii financiare nebancare care funcționează în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară.
SAL-FIN se ocupă de soluționarea litigiilor care pot apărea între consumatori și entitățile care activează pe piața asigurărilor, pe piața de capital sau pe piața pensiilor private, în conformitate cu prevederile Regulamentului ASF nr. 4/2016 privind organizarea și funcționarea Entității de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar nebancar (SAL-FIN) și ale Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.
Pentru a accesa procedurile de soluționare alternativă a litigiilor, consumatorul trebuie să se adreseze SAL-FIN.
Solicitările către SAL-FIN pot fi trimise:
-> prin poștă sau la sediul instituției: Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, București, cod poștal 050092;
-> prin poșta electronică la adresa: office@salfin.ro.
SAL-FIN poate fi contactă la nr.: 0727 871 252.
Această procedură este gratuită, cu excepția cheltuielilor legate de cererile părților, cum ar fi expertize, traduceri sau alte probe suplimentare, caz în care costurile vor fi suportate de partea care le solicită.
Detalii privind condițiile de acces la cele două proceduri din cadrul SAL-FIN sunt disponibile la salfin.ro sau asfromania.ro.
Clientii care sunt persoane juridice pot recurge la arbitraj sau mediere. Solutionarea pe cale amiabilä sau metodele alternative de solutionare a litigiilor nu limiteazä dreptul dumneavoasträ de a vä adresa instantelor de judecatä competente.
Legislație și conformitate
Ghid juridic, reglementări și informații oficiale pentru parteneri și clienți.
Schema de garantare a asigurărilor aplicabilă
În cazul insolvenței Asigurătorului, persoanele asigurate/ beneficiarii/ terții care au suferit pierderi sunt protejați de Fondul auxiliar din Grecia, în conformitate cu prevederile cadrului juridic relevant, inclusiv Decretul prezidențial din Grecia nr. 237/1986 privind codificarea dispozițiilor referitoare la asigurarea obligatorie a autovehiculelor și Directiva 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi. Asigurătorul contribuie la Fondul auxiliar din Grecia, în ceea ce privește asigurarea RCA.
Legislație și conformitate
Schema de garantare a asigurărilor aplicabilă
În cazul insolvenței Asigurătorului, persoanele asigurate/ beneficiarii/ terții care au suferit pierderi sunt protejați de Fondul auxiliar din Grecia, în conformitate cu prevederile cadrului juridic relevant, inclusiv Decretul prezidențial din Grecia nr. 237/1986 privind codificarea dispozițiilor referitoare la asigurarea obligatorie a autovehiculelor și Directiva 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi. Asigurătorul contribuie la Fondul auxiliar din Grecia, în ceea ce privește asigurarea RCA.
Registrul intermediarilor în asigurări
Date publice relevante pentru partenerii și clienții noștri.
Responsabilități privind distribuția asigurărilor
- Nume și prenume: Antonios Tsaknakis
- Funcție: Reprezentant legal
- Data începerii activității: 24/06/2025
- Data încetării activității: N/A
Responsabilități privind distribuția asigurărilor
- Nume și prenume: Antonios Tsaknakis
- Funcție: Reprezentant legal
- Data începerii activității: 24/06/2025
- Data încetării activității: N/A
Linkuri utile
Resurse externe și link-uri către autorități.
ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară
Autoritatea pentru protecția consumatorilor
Autoritate pentru protecția datelor (ANSPDCP)
Sancțiuni internaționale
FATCA (Legea privind conformitatea fiscală a conturilor străine)
Suntem aici oricând ai nevoie!
Contactează-ne la
+40 374 50 2222
În caz de accident, linia noastră de urgență este disponibilă 24/7 pentru tine.